9 вересня у Києві пройшла конференція MFO Summit, підсумком якої стало визначення кращих МФО України. На зустрічі обговорювали бізнес, стратегії, тактику спілкування з проблемними клієнтами, джерела прибутку, тренди в області мікрофінансових послуг. Спікерами стали CEO фінкомпаній, представники НБУ та експерти у сфері фінансів.
Про що говорили
Під час конференції не раз підіймалося питання спілкування з клієнтами компаній. Представники великих МФО пропонували різні способи контакту з позичальниками та наполягали на чесних переговорах про кредит без застосування тиску з боку колекторів. Своєю чергою, представники МФО гарантували, що ретельно стежать за компаніями, які займаються стягненням заборгованості, і вибирають сумлінних партнерів. Це пов’язано також з тим, що колекторські організації формують загальну репутацію багатьох фінансових компаній, зокрема банків.
Попри це деякі користувачі все ще з недовірою ставляться до мікрофінансових організацій. У зв’язку з цим порушувалося питання підвищення фінансової грамотності клієнтів. Іноді навіть сумлінні позичальники сумніваються, чи законна діяльність МФО. На їхнє ставлення також впливають вірусні пости, телеграм-канали та статті в інтернеті про те, як не повертати кредити. Через незнання своїх прав і чинних законів позичальники потрапляють у великі труднощі. Наприклад, вони платять юристам, які нібито працюють над спростуванням поточного кредиту. При цьому послуги таких фахівців не безкоштовні, і з таким же успіхом клієнт міг просто погасити позику. В результаті кредит усе ще висить, а “антиколектори” безпідставно отримують прибуток. Щоб підвищити фінграмотність позичальників, експерти запропонували формувати максимально чесні та прозорі умови — так, щоб клієнт завжди дочитував договір до кінця і на 100% розумів його. Однією з головних тем були коригування законодавчих норм для кращого регулювання фінкомпаній і колекторських організацій.
Обговорювали проблему недобросовісних позичальників. Зараз практично всі клієнти самостійно заповнюють анкети на кредити. Деякі навмисне вказують неправдиві дані, залишають помилки. Компанії, які працюють з Bank ID, мінімізували акти шахрайства з боку таких позичальників. Наприклад, цю технологію використовує CreditPlus. Імовірність обману виключена, а при спробі взяти кредит на іншу людину або внести неправдиву інформацію є ймовірність потрапити в глобальний чорний список. У майбутньому це стане причиною відмови в кредиті практично у всіх фінорганізаціях.
Також однією з тем була кон’юнктура ринку — за останні роки попит на мікропозики став значно вищим, ніж на великі кредити. У зв’язку з цим в інтересах МФО підвищити лояльність клієнтів до їхніх сервісів, щоб у майбутньому за невеликими сумами зверталися до них.
Кого нагородили
Під час конференції визначили кращі компанії в галузі. CreditPlus посіла третє місце, срібло отримала CCLoan, а золото дісталося Moneyveo. Крім того, в окремих номінаціях відзначилися такі МФО:
- CreditPus — “Кращий офер для вебмайстрів”;
- Moneyveo — “Найбільш впізнаваний бренд”;
- Credit7 — “Вибір SalesDoubler” та інші.
Досягнення, перспективи розвитку та плани
CreditPlus — український сервіс швидкого кредитування з іноземним корінням. Завдяки тому, що материнська компанія знаходиться в ЄС, CreditPlus використовує європейський досвід і цінності. МФО однією з перших підписала Кодекс етики мікрофінансових організацій. Для комфорту клієнтів відтепер кол-центр працює щодня з 8:00 до 22:00. Також, на відміну від багатьох МФО, у CreditPlus не прогнозують підвищення кредитних ставок. Усе, як і раніше — 0,01% на день на перший онлайн кредит і 1,9% на повторний.
Відповідно до внутрішньої статистики, підвищується відсоток повторних клієнтів. Користувачі сервісу не збираються міняти компанію, оскільки їх влаштовують якість послуг і тарифи.
Зараз компанія планує акцію до Нового року — переможці отримають круті призи на честь свята. Також до кінця року планується запуск мобільного додатку — клієнти зможуть ще швидше й простіше оформляти кредити та дізнаватися про останні оновлення.